Managua

30 november 2015 - Arnhem, Nederland

Ola,

Allereerst zijn we veilig in Nicaragua aangekomen, de vliegreis verliep voorspoedig. Het bijzondere was dat we in Panama, bij onze overstap, werden verwelkomt door een gigantische kerstboom met daarom heen allemaal sneeuwpoppen en dat in een land waar het altijd dertig graden is. We moesten hier een paar uur wachten, maar ja dat hoort erbij. Uiteindelijk kwamen we om half elf s' avonds aan in Nicaragua. We moesten even tien dollar per persoon neertellen, maar toen mochten we het land in. Gelukkig stond er iemand van het hotel op het vliegveld op ons te wachten. Na het inchecken zijn we maar gauw naar bed gegaan. Het was een zeer lange dag.

Het slapen ging nog niet helemaal goed, we waren erg vroeg wakker, nog niet helemaal ingesteld op Nicaraguaanse tijd. Eerst maar een groot winkelcentrum om wat boodschappen en te pinnen. Maar het was zondag, de winkels waren helaas niet open, gelukkig wel een cafeetje waar we koffie konden drinken. Cappuccino bestelden tot onze verbazing was het figuurtje in de cappuccino een sneeuwpop, we blijven het bijzonder vinden wat ze hier me sneeuwpoppen hebben. Hierna snel boodscappen gedaan, helaas kwamen we alleen maar pinautomaten tegen waar me met onze pas niet terecht konden. Dit was wel een beetje frustrerend, beetje heel erg. Maar uiteindelijk bleek aan de andere kant van het winkelcentrum wel een goede automaat te zitten.

Hierna wat gegeten en toen op zoek naar een taxi, het is hier goed afdingen op de taxi, anders zetten ze af bij het leven, dit houdt in dat we soms wat geduld moeten hebben, helaas had hij ons verkeerd begrepen en bracht hij ons heel ergens anders heen, en vervolgens ging hij voor ons gevoel weer de verkeerde kant op, zodat we maar zijn uitgestapt. Het is nu het feest van de onbevlekte ontvangenis, dus langs de weg stonden allemaal podiums met de heilige maagd, bijzonder om te zien. Eerst een stukje cultuur gedaan, langs het plein van de revolutie gelopen, wat koloniale gebouwen gezien en uiteindelijk kwamen we aan bij het meer van Managua met een mooi uitzicht. Er herrst een feeststemming op het moment overal muziek. Vervolgens zijn we we met de taxi naar het hoogste punt van Managu geweest, hier heb je een mooi uitzicht over Managua en er staat een giga standbeeld van de heer Sandino. Hier wat rondgewandeld en genoten van het uitzicht. Hierna weer de taxi naar het hotel genomen en verder wat gerelaxed en gegeten.

1. Leny kramer:
    1 december 2015
    Even op gang komen na een lange reis en de jetlag overbruggen.
    En nu genieten van al het moois dat deze staat jullie bied.
  2. Mia:
    1 december 2015
    Gelukkig zijn jully goed aangekomen.
    En nu maar lekker genieten.
  3. Jan&riek:
    1 december 2015
    hoi samen heel veel te zien en te genieten ,
    dus.n hele vakantie en tot weder horen grtjes van hier .
  4. Esther:
    1 december 2015
    Dat klinkt goed allemaal. Jullie hebben geld, eten en hebben al mooie dingen gezien. Ben benieuwd of de sneeuwpoppen jullie blijven achtervolgen