Bogor

6 november 2012 - Bogor, Indonesië

5 november

De volgende dag rustig opgestaan en ontbeten. Hierna zijn we met de taxi naar het busstation gegaan. Deze lag vijf kilometer uit het centrum van Bandung. Voor we het  wisten zaten we in de  bus naar Bogor. Onze laatste bestemming in Indonesië. Voor het eerst ging het grootste deel van de weg over een driebaanssnelweg. Dit hadden we nog niet echt meegemaakt. Na ongeveer drie uur waren we in Bogor. Hier was het even zoeken naar ons hostel. Het werd een stukje lopen omdat de taxi belachelijke bedragen vroeg. Maar de afstand bleek mee te vallen. ’s Middags een grote supermall bezocht. De terugweg maar een busje gepakt. Het begon te regenen. Het kan in Bogor behoorlijk regenen. Het regent hier voornamelijk aan het eind van de middag en ’s avonds. Bogor wordt ook wel de regenstad van Indonesië genoemd.

6 november

Bogor is op zich niet zo bijzonder. Het ligt een uurtje van Jakarta, de temperatuur is er wat lager en vanuit Bogor kun je makkelijk naar het vliegveld in Jakarta. Midden in Bogor ligt een botanische tuin. Daar zijn we ’s ochtends heen geweest. Veel palmbomen, bloemen, cactussen en andere tropische planten. En je kunt er een raflesia bewonderen, al viel dat wel een beetje tegen. Een bloem, afgeschermd met hekken waar dan iedereen naar komt kijken. Niet echt ons ding. Al met al was het bezoekje wel de moeite waard. Na een koffie bij de Starbucks gingen we terug naar ons hostel, net op tijd voor het weer begon te regenen.

De resterende tijd in Bogor doen we rustig aan en bereiden we ons voor op de terugreis.

Dit was ons laatste reisverslag!

1. Dorry Smeets-Aerdts:
    Hallo Henrike en Jochem,

We hebben veel van jullie reisverslagen gelezen. Wat hebben jullie veel gezien! Ben er wel jaloers op. Wanneer zijn jullie weer terug?
    We wensen jullie een hele goede terugreis.
    Groetjes,
    Har en Dorry
  2. Gerrit en Leny:
    Genoten hebben we.

Een voorspoedige vlucht en een behouden thuis komst.
  3. Patrick:
    6 november 2012
    Bedankt voor jullie verslagen. heb ze met plezier gelezen.
    Bij terugkomst even een bakkie doen?
    Gr. Patrick
  4. Sander:
    8 november 2012
    heyyyyy,

fantastische verahelen. Goed geschreven verhalen! Super goed.

Kom snel foto's kijken ;)

tot snel, Sander
  5. Esther:
    11 november 2012
    Alweer terug in Nederland, het was super om jullie te volgen op jullie reis. Snel maar afspreken om bij te praten en foto's te bekijken.