vliegreis

11 november 2013 - Ushuaia, Argentinië

Vrijdag zijn we vertrokken van Schiphol, eerst met het vliegtuig naar Buenos Aires. Bij het inchecken van de bagage bleken we erg weinig bij te hebben. Jochem 11,3 kg en Henrike 11,8 kg. Dit gaf enige onrust bij Henrike. Ben ik niets vergeten, vroeg ze zich vertwijfeld af.

Het vliegtuig was behoorlijk overboekt, maar gelukkig hadden we daar geen last van en mochten wij wel mee. We gingen wel een half uur te laat weg omdat het checken van de bagage en het scannen van mensen eeuwig duurde. Maar deze tijd werd gelukkig weer redelijk ingehaald door de piloot. In het vliegtuig kregen we onze laatste echte Hollandse maaltijd, er was keuze tussen rode kool met gehaktballetjes of hutspot met kip. Bijzonder was dat een paar uur voor de landing het water in het vliegtuig op was. Iemand had blijkbaar een foutje gemaakt in de waterbevoorrading.

Aangekomen in Buenos Aires kwamen we in een woud van mensen met bordjes terecht. Vol goede moed gingen we op zoek naar het bordje van onze B&B. Helaas, geen bordje. Toen maar even gebeld of ze ons op konden halen. Na een beschrijving van onze kledij spraken we af bij een coca-cola automaat. Enige tijd later kwam een man op leeftijd in een grijze auto ons en een Duits stel oppikken.

Na een nachtje in Buenos Aires te hebben  geslapen, wel kort,  en een ontbijt met mier zoete croisantjes werden we om 5u45 weggebracht naar het vliegveld. We dachten dat we om kwart voor acht zouden gaan vliegen. Dit vervoer werd netjes geregeld door het hotel waar we zaten. Bij het inchecken bleek dat we om tien over half tien zouden gaan vliegen. Dit was onze oorspronkelijke vlucht, die zo werd ons verteld door vliegtickets.nl geannuleerd zou zijn. Blijkbaar was er iets anders aan de hand waarmee ons een ander schema aan wilden smeren. We zullen het wel nooit weten. Hierdoor maar iets langer op het vliegveld gewacht. We mochten met een bus naar het vliegtuig, maar helaas voor Jochem, hij moest even op het matje komen, dus weer uit de bus, er zou iets met ticket niet goed zijn. Zijn ticket zag er ook anders uit. Maar na een controle mocht hij toch weer mee in de bus naar het vliegtuig.

De vlucht verliep voorspoedig en de aankomst vanuit het vliegtuig in Ushuaia was erg mooi, veel besneeuwde bergen en natuurlijk het Beaglekanaal. Ushuaia wordt ook wel het einde van de wereld genoemd. Bij de bagagebelt was het een grote drukte, maar gelukkig lag onze bagage dit keer wel op de band. Buiten bleek het redelijk fris te zijn (acht graden) maar wel droog. Hierna een taxi genomen naar het adres waar we drie nachten zouden gaan overnachten. Ingecheckt en op naar het dorpje waar we een aantal dingen wilden regelen.

1. Irene:
    11 november 2013
    Mooi om te lezen, het begint allemaal al weer goed veel plezier verdwr
  2. Patrick:
    11 november 2013
    Tja, het zal ook eens goed gaan met een vliegreis... Gelukkig hadden jullie je bagage nog.
    Foto' s zijn prachtig.
  3. Gerrit en Leny:
    12 november 2013
    Het zal je maar gebeuren! Zomerkleren wegen haast niks.
    Mooi zijn de foto"s.